perjantai 28. heinäkuuta 2017

Johan alkaa helpottaa



Alkaa se auinkokin taas hiljakseen paistaa tähänkin risukasaan. Eli suomeksi Hipulta on vihdoin tikit poissa ja antibioottikuuri loppunut!
Pitkältä tuntunut puoltoista viikkoa selätetty ja nyt mulla on käsissäni taas terve ja hyvinvoiva koira, jossa ei näy enää merkkiäkään kivusta. Jee. Heti tikkien poiston jälkeen palautui loputkin tuon koiran normaalista käytöksestä ja mikä parasta, päästiin siitä hemmetin kaulurista eroon! Mitä onnea ja autuutta kun on keskiviikosta lähtien saanut nukkua yönsä kunnolla, kun eräs nimeltämainitsematon Hippu ei rääy pisin öitä.
Tikkien poisto oli ihan helppo ja vaivaton, ainakin koiralle. Eläinlääkäristä en oo niinkään varma kun joutui makaamaan selällään taskulampun kanssa Hipun alla :D Nätisti ja kärsivällisesti silti antoi toinen ne ottaa, vaikka siitä huomas kun klinikan ovista sisään astuttiin, että mieliala laski kuin lehmän häntä. Hippu siis on alkanut laskea 1+1=2, täällä ei ikinä tapahdu mitään kivaa. Onneksi kuitenkin jaksoi hyvin olla toimenpiteen ajan. 



Merri oli meillä täällä keskiviikosta tähän aamuun kylässä. Ekaa kertaa kävi siis tässä meidän uudessa kodissa ja niin hienosti pärjäsi. Tosi nopeesti asettui aloilleen eikä ollut yhtään hermostuneen olonen. Parveke osoittautui täälläkin siksi parhaimmaksi paikaksi, siellä se päivät lähinnä nukkui, öiksi tuli mun kainaloon eikä liikahtanut mihinkään ennen mun heräämistä. Pari kertaa sain yöllä tassusta naamaan sen kääntyillessä selälleen, mut väliäkös sillä.

Hippukin pärjäsi "pikkusiskon" vierailun kanssa mallikkaasti, vaikka vähän olikin mustis jos Merriä kyhnyttelin. Nopeasti liimautui itsekkin kylkeen kiinni, tai katteli äkäsesti kauempaa. Muutenkin kerjäsi multa paaaaljon enemmän huomiota kuin normaalisti. Mutta siltikään ei onneksi kertaakaan Merrille rähähtänyt, ei edes sillon kun ahtauduttiin kolmestaan superahtaaseen hissiin. Hieno koirahan se loppujen lopuksi on.

Yritän jatkossa ottaa Merriä tänne useemmin kylään kun nyt meni niin hienosti! Vaikka kuitenkin tää mun yksiö on pieni, niin eilenkin jossain vaiheessa huomasin etten edes nää kumpaakaan koiraa, kun toinen nukkui kylppärissä ja toinen parvekkeella.
Niin helppoja ja kivoja sisätiloissa siis ettei tosikaan oo.



Myös muut tulossa olleet suunnitelmat näyttää edelleen siltä että toteutukseen ne menee! Hippu on niin hyvässä kunnossa ja fiksusti "ajeltu", että eiköhän me päälle viikon kuluttua sinne erkkariin suunnata. Tosin en iloitse vielä, tässä on aikaa tapahtua vielä vaikka ja mitä, mut jos nyt kuitenkin kerrankin sitä onnea jaettais myös tähän suuntaan?
Erkkarin näyttelykirjekin putos maanantaina postiluukusta ja kirjeen mukaan turistinarttuja ilmottu vain kaksi, eli siis Hippu ja joku muu. Uroksia oli muistaakseni 5?
Katotaan siis mitä me saadaan erkkarista kotiinviemisiksi!

Myös mun se "the kesälomareissu" toteutuu maanantaina. Viis päivää rekassa istumista, katsotaan missä kohtaa mua alkaa kaduttaa ja oon aivan kypsä kun tuun takas kotiin :D Pari kertaa aiemminkin oon ollut reisussa mukana. Kerran vaan yhden päivän, kerran taisin olla kaksi ja sen kahden päivän jälkeen olin oikeesti todella loppu. Tosin siihen reissuun sisältyikin muutama vastoinkäyminen liikaa, mikä teki reissusta tosi raskaan. Ja lisäksi sillon elettiin pääsiäisen aikoja, joten ilmat ja valoisuuski on ollut ihan eriä mitä nyt.
Ainakin mulle on mainostettu että kesällä toi homma on oikeesti tosi siistiä. Asian todellisuus valjetkoon mulle sit ens viikolla. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti